To stop the defamation of the Jewish people... to secure justice and fair treatment to all
Anti-Defamation League ABOUT ADL FIND YOUR LOCAL ADL DONATE CONTACT US PRESS CENTER

Sign Up For One Of Our Newsletters
Anti-Semitism  
The U.S. Presidential Election Campaign in the Arab Media RULE Arab Newspapers

Posted: October 20, 2004

Introduction Bahrain Egypt Jordan Oman
Palestinian Authority Qatar Saudi Arabia United Arab Emirates Arab Newspapers


Akhbar al-Kahlij (Bahrain) - A pro-government daily and Bahrain's oldest newspaper; editor in chief - Anwar Muhammad 'Abd ar-Rahman.

Arab News (Saudi Arabia) - English language Saudi daily.

Ad-Dustur (Jordan) - a government-owned paper that expresses pro-Palestinian anti and anti-Israeli views. It is considered a reputable paper.

Al-Ittihad (United Arab Emirates) - a semi-official daily.

Al-Quds (Palestinian Authority)- an opposition daily, which does not contravene government policy.

Ar-Riyadh (Saudi Arabia) - A Saudi daily, one of the four principal Saudi papers (the three others are: al-Madina, al-Jazira and al-Watan). The paper presents a relatively conservative attitude, while emphasizing (as most of the Saudi papers) its praise of the Royal family.

Generally, the Saudi government lays severe limitations on the freedom of press and has a strict censorship, even on the foreign press that enters Saudi Arabia. Since the Saudi press is government-oriented, it concentrates on praising the Saudi Royal Family. Of course, opposition or independent newspapers do not exist in Saudi Arabia. However, the London based Saudi press has more independent features.

Al-Watan (Oman) - the only privately owned daily - owned by a business group; established in 1971; Editor in-chief - Muhammad Ibn Suleiman at-Tani; enjoys high popularity; has a circulation of 40,000.

Although the daily is privately owned, the government has a right (by law) to censor materials

Al-Watan (Qatar) - Al-Watan is one of the five Qatari dailies. Al-Watan's chairman is Hamad bin Sahim al Thani, a member of the royal family (All of the papers are owned by different branches of the royal family). The Foreign Minister, Hamed bin Jasem bin Jaber al Thani, owns half of the newspaper.

Al-Watan (Saudi Arabia) - a daily owned by the governor of the 'Asir district.

e-mail icon
Printable Version        
(.pdf format - 1 mb -
requires Acrobat Reader
)

Related Press Release
U.S. Presidential Race Another Excuse for Anti-Semitism In the Arab Press
More On Arab
Anti-Semitism
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World May 2004
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World April 2004
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World February - March 2004
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World January 2004
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World December 2003
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World November 2003
Anti-Semitism in the Arab and Muslim World October 2003
Global Anti-Semitism
Anti-Semitism in the Arab World
Explosion of Global Anti-Semitism: The Istanbul Synagogue Bombings
More on Global Anti-Semitism
ADL On-line Home | Search | About ADL | Contact ADL | Privacy Policy

2013 Anti-Defamation League